Κατά καιρούς πολλοί γονείς και μαθητές δυσαρεστούνται με το υψηλό κόστος ιδιαίτερων μαθημάτων. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στους λόγους για τους οποίους αυτό συμβαίνει.

  1. Κόστος υλικού: Οι επιπλέον φωτοτυπίες που δίνουμε στους μαθητές μας κοστίζουν αρκετά χωρίς να υπολογίσουμε το χρόνο που μας πήρε για να ετοιμάσουμε υλικό ειδικά σχεδιασμένο πάνω στις ανάγκες και στις προτιμήσεις ενός μαθητή. Τα βιβλία που συχνά αγοράζουμε (δεν δίνουν όλοι οι εκδοτικοί οίκοι δωρεάν δείγματα) μπορεί να μας κοστίσουν έως και 150 ευρώ για ένα και μόνο μαθητή!
  2. Κόστος μετακίνησης: Οι μετακινήσεις μας κοστίζουν βενζίνη, εισιτήρια και χρόνο! Συνολικά μέσα σε ένα σχολικό έτος ξοδεύουμε δεκάδες έως και εκατοντάδες ευρώ για να έρθουμε στο χώρο σας.
  3. Κόστος επιμόρφωσης : ένας καθηγητής δεν μπορεί να αρκεστεί σε ένα πτυχίο πανεπιστημίου. Νέες μέθοδοι διδασκαλίας, νέες ανακαλύψεις γύρω από τη γλωσσομάθεια και νέα πιστοποιητικά που βγαίνουν στην αγορά, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ο καθηγητής να παρακολουθεί τις εξελίξεις. Και η επιμόρφωση κοστίζει. Ένα απλό σεμινάριο λίγων ωρών κοστίζει συνήθως περί τα 50 ευρώ. Ένα πιο απαιτητικό workshop γύρω στα 300 ευρώ κ.α.
  4. Κόστος ασφάλισης : ως ελεύθεροι επαγγελματίες, οι καθηγητές χρειάζεται να ασφαλίζουν τον εαυτό τους για να έχουν περίθαλψη και σύνταξη. Και είναι γνωστό ότι το κόστος της αυτασφάλισης μόνο χαμηλό δεν είναι.

Υπάρχουν όμως και άλλοι παράγοντες που μας οδηγούν να ζητάμε μία καλή αμοιβή.

  1. Σπουδάσαμε για να γίνουμε καθηγητές. Ξοδέψαμε χρόνο, κόπο και χρήμα. Είναι λογικό να επιθυμούμε κάτι πιο υψηλό από την αμοιβή ενός ανειδίκευτου εργάτη.
  2. Ξοδεύουμε πολύ χρόνο στο να βρούμε το κατάλληλο πιστοποιητικό για τον κατάλληλο μαθητή. Χρειάζεται μια σχετικά μεγάλη έρευνα για να μάθουμε πόσο αναγνωρισμένο είναι ένα πιστοποιητικό, τι απαιτήσεις έχει, τι διαδικασία χρειάζεται για τις εγγραφές, ποια είναι τα καλύτερα βιβλία κ.α.
  3. Ξοδεύουμε πολύ χρόνο προετοιμασίας πριν το μάθημα. Για να ετοιμάσουμε για έναν και μόνο μαθητή ένα φυλλάδιο πάνω στα κενά και τις δυσκολίες που έχει ή μία παρουσίαση σε powerpoint ή ένα προσεγμένο κείμενο που να τον διασκεδάζει ενώ μαθαίνει χρειάζεται αρκετή ώρα.
  4. Ξοδεύουμε πολύ χρόνο για την διόρθωση των εργασιών και των τεστ μετά το μάθημα!
  5. Οι ώρες εργασίας μας είναι περιορισμένες. Μπορούμε να εργαζόμαστε από τη στιγμή που σχολάνε τα παιδιά από το σχολείο έως τις 9.30 γιατί μέχρι τότε το αργότερο αντέχουν. Επιπλέον 3 μήνες το χρόνο μένουμε άνεργοι ή σχεδόν άνεργοι και χρειάζεται να μαζέψουμε έναν ποσό για τους μήνες τις ανεργίας μας. Πρέπει λοιπόν με περιορισμένο ωράριο να καλύψουμε ανάγκες ημερών.
  6. Κυρίως όμως…..Είμαστε εκεί κάθε ώρα της ημέρας για τις απορίες και τις ερωτήσεις τους, για να τους συνοδεύσουμε στο χώρο των εξετάσεων, για να καλύπτουμε τις ανάγκες τους, για να τους στηρίζουμε ψυχολογικά και αυτούς και τους γονείς, για να είμαστε ψυχολόγοι, γιατροί, γονείς, κλόουν, για να είμαστε εκπαιδευτικοί σωστοί.

Ευχαριστούμε την Ήρα Κύρτσιου, Καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας, πτυχιούχο ΑΠΘ για την παραχώρηση του άρθρου.

Πηγήhttps://tastyenglishblog.wordpress.com